Jak najmniej zasad:
Nasi członkowie powinni móc grać i tworzyć historie bez konieczności pamiętania o dużej liczbie zasad i ograniczeń.
Jesteśmy przekonani, że prosta moralność, szacunek i uczciwa gra to jedyne rzeczy, o których nasi członkowie muszą pamiętać, gdy bawią się na MyStory DayZ.
Nasze zasady odzwierciedlają to nastawienie.
Jako dojrzała i szczera osoba, najprawdopodobniej nigdy nie będziesz w konflikcie z naszymi zasadami.
MyStory DayZ to społeczność graczy, a nie kancelaria prawna.
Chcemy, abyś zrozumiał nasze zasady i dbał o ich czytelność.
Używaj zdrowego rozsądku: To, że konkretny przypadek, konkretny błąd lub złamanie zasad nie zostały tutaj opisane, nie oznacza, że jest to w porządku.
Twoja kara będzie taka sama, jak gdybyś bezpośrednio naruszył jedną z zasad jeżeli Twoje zachowanie i działania będą typowo złośliwe.
Obszar rozgrywki podzielony jest na dwie strefy zgodnie z poniższą mapą.

Na serwerze obowiązuje przestrzeganie zasad Role Play oraz Organic Role Play w zależności od strefy w której znajduje się gracz.
W strefie zielonej – RP Zone obowiązuje regulamin Role Play
W strefie czerwonej – Dead Zone obowiązuje regulamin Organic Role Play
Skąd mam wiedzieć w jakiej jestem strefie?
W każdym momencie rozgrywki możesz wcisnąć przycisk M, aby wyświetlić mapę a jeśli posiadasz przedmiot GPS wraz z baterią dodatkowo dowiesz się z mapy jaka jest Twoja aktualna lokalizacja bez konieczności orientowania się w terenie. Dodatkowo na mapie obecne są instalacje dzięki którym wiesz w którym momencie przechodzisz z jednej strefy do drugiej.
Regulamin
Ta sekcja przedstawia najważniejsze zasady i wskazówki dotyczące gry na serwerze MyStory DayZ.

Regulamin Role Play
Ta zasada dotyczy podstawowych reguł, które każdy gracz powinien przestrzegać, aby gra była przyjemna dla wszystkich.

Regulamin Organic Role Play
Ta zasada skupia się na zaawansowanych regułach, które zapewniają równowagę i uczciwość w grze.

Zasady budowania, raidowania baz oraz zasady dotyczące pojazdów
Zasada ta dotyczy kluczowych wytycznych, które pomogą w pełni cieszyć się doświadczeniem role play na serwerze.
Regulamin strefy RP
§1. Postanowienia ogólne
- 1.1. Podczas rozgrywki na naszym serwerze wymagany jest sprawny mikrofon zapewniający odpowiednią jakość dźwięku taką, aby inni gracze nie mieli problemów ze zrozumieniem twoich słów oraz sprawny komputer i oprogramowanie. Jeżeli masz problemy z dźwiękiem czy też samą płynnością rozgrywki grasz na własną odpowiedzialność.
- 1.2. Twój głos musi pasować do odgrywanej przez Ciebie postaci. Nie możesz grać dorosłego głosem dziecka.
- 1.3. Pamiętaj, że sytuacja w grze jest dynamiczna i nie wszystko da się ująć w regulaminie. Dlatego zastrzegamy sobie prawo do indywidualnego podejścia do każdej z sytuacji i ewentualnych odstępstw od regulaminu.
- 1.4. Gracz jest zobowiązany stosować się do podstawowych zasad trybu RolePlay oraz przestrzegania zasad społeczności.
- 1.5. Obowiązuje kategoryczny zakaz używania faszystowskich i rasistowskich zwrotów, obrażania mniejszości seksualnych, używania zakazanych słów takich jak (N-wordy, P-wordy, C-wordy).
- 1.6. Wczuj się w swoją postać tak jak to tylko możliwe. Administracja zastrzega sobie prawo do weryfikacji poziomu odgrywania Twojej postaci. ( FailRP, LowRP, LootRP, etc. ).
- 1.7. W przypadku naruszenia zasad opisanych w regulaminie użytkownik może tymczasowo lub permanentnie stracić prawa dostępu do serwera. Administracja jednocześnie zastrzega sobie prawo zablokowania użytkownika bez podania powodu ani przyczyny. Decyzja administracji jest ostateczna.
- 1.8. Brak znajomości regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
- 1.9. Zabrania się korzystania z jakichkolwiek skryptów, cheatów, exploitów, podsadzek, bugów oraz wykorzystywania niedoskonałości mechaniki gry. Obowiązuje zakaz loot-cyclingu.
- 1.10. Każdy, kto widzi osobę łamiącą/nadużywającą regulamin ma obowiązek zgłoszenia tego Administracji.
- 1.11. Zakazuje się używania komunikatorów głosowych, komunikowania się poza grą oraz oglądania streamów innych graczy w czasie gry na serwerze nawet “w tle“.
- 1.12. O zwrot utraconych rzeczy spowodowanych przez crashe, błędy, należy zgłaszać się w tickecie na discord razem ze zdjęciem/nagraniem oraz opisem jak do tego doszło. Zgłoszenia bez nagrań i zdjęć nie będą rozpatrywane.
- 1.13. Zakaz jakichkolwiek akcji agresywnych 10 minut przed restartem. (np. zakuwanie innego gracza) oraz 10 minut po restarcie/crashu.
§2. Rozgrywka
- 2.1. Na serwerze obowiązuje zasada poszanowania życia.
- 2.2. Zabijanie innych graczy powinno być ostatecznością.
- 2.3. Pamiętaj, że nawet jeśli ktoś łamie regulamin Ty nigdy nie wychodź z roli.
- Ewentualne nieprawidłowości wraz z nagraniem zgłaszaj w tickecie po zakończonej akcji RP.
- 2.4. Obowiązuje kategoryczny zakaz napastowania, odgrywania gwałtów i napaści na tle seksualnym w kierunku innych graczy.
- 2.5. W przypadku, gdy gracz rozłączy się z serwerem podczas prowadzenia akcji RP z innym graczem z powodów niezależnych od niego (brak internetu, crash itp.) jest zobowiązany zamieścić screen/nagranie dokumentujące powód opuszczenia serwera na kanale #crash serwera Discord. Brak dowodów na to iż do opuszczenia akcji RP doszło w wyniku błędu/usterki traktowane będzie jako CL.
- 2.6. Po rozłączeniu się z serwerem, a następnie po powrocie gracz jest zobowiązany w jak najszybszym czasie powrócić do wcześniejszej akcji RP.
- 2.7. Każda osoba podejmująca agresywną akcję RP powinna posiadać nagranie całej sytuacji, ze swojej perspektywy (jakość nagrania i dźwięku musi być wystarczająca do oceny zaistniałej sytuacji).
- 2.8. Zakaz KOS.
- 2.9. Zakaz porywania drugiego gracza bez odpowiedniego podłoża fabularnego.
- 2.10. Zakaz więzienia/przetrzymywania innych graczy bez odpowiedniego podłoża fabularnego.
- 2.11. Okres na jaki gracz jest więziony/przetrzymywany nie może być dłuższy niż 24h.
- 2.12. Zabronione jest nadużywanie czatu OOC i stosowania na nim wulgaryzmów.
- 2.13. Zakaz używania zwrotów niemających odzwierciedlenia w świecie i lore gry i/lub które mogą zaburzać immersję innych graczy. ( Zakaz Meta Zwrotów ).
- 2.14. Gracza rozpoznać można po głosie, po twarzy, wyglądzie postaci, ubiorze, opasce (również pojedyncze ubrania np. różowa czapka) które miał podczas napadu itp.
- 2.15. Zakaz rozkładania większych obiektów (namioty, szałasy, karawany, szopy) we wnętrzach budynków wyjątkiem są obszerne budynki jak magazyny etc.
- 2.16. Zakazuje się blokowania dostępu do NPC.
- 2.17. Zakaz podawania jedzenia, picia, leków innej osobie bez jej zgody.
- 2.18. Pozostawiając swoją postać podczas AFK na serwerze robisz to na swoją odpowiedzialność.
- 2.19. NPC są traktowani na równi z innym graczem.
- 2.20. Status “NIE ŻYJESZ” Zakończenie aktualnej sytuacji RP odgrywanej przez postać. Nie zapominasz o akcji, która do tego doprowadziła. Odgrywasz ciężkie rany. Nie dotyczy CK, po którym zapominasz wszystko i odgrywasz nową postać.
- 2.21. Zakaz powrotu do swojego ciała po statusie “NIE ŻYJESZ”. Odgrywasz zniszczenie przedmiotów. Nie dotyczy wypraw grupowych, gdzie współtowarzysze mogą zebrać przedmioty.
- 2.22. Status “NIEPRZYTOMNY” po prostu nieprzytomność postaci. Po odzyskaniu przytomności, gracz może kontynuować wszystkie akcje RP.
- 2.23. Zakaz cięcia zwłok graczy przez współtowarzyszy. Administracja może w takiej sytuacji zarządzić CK “pociętego” gracza.
- 2.24. Gracz po CK nie może dołączyć do tej samej grupy.
- 2.25. Błędy i problemy z pojazdami będą rozpatrywane tylko i wyłącznie za pomocą ticketa. Wymagane jest nagranie. Brak posiadania dowodu jest równoznaczne z odrzuceniem ticketa. (screen obrazu nie jest uwzględniany). Każda sytuacja będzie rozpatrywana indywidualnie.
- 2.26. Obowiązuje zakaz Vehicle Death Match (VDM).
- 2.27. Obowiązuje zakaz rozjeżdżania większych grup zarażonych, mutantów itp. za pomocą pojazdów.
- 2.28. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za pozostawienie niezabezpieczonego auta/konia lub jego utratę. Tickety nie będą rozpatrywane.
- 2.29. Zakaz nie immersyjnego okradania samochodów bez otwierania drzwi/bagażnika.
- 2.30. Zakaz nie immersyjnego poruszania się na pojazdach.
- 2.31. Taranowanie/spychanie/blokowanie jest możliwe jedynie gdy pojazdy się poruszają. (zasada poszanowania życia nie obowiązuje w pojazdach).
- 2.32. Zakaz zabudowywania pojazdów i wraków.
- 2.33. Administracja nie ponosi odpowiedzialności za przechowywanie przedmiotów w stole do craftingu.
- 2.34.W obrębie jednej bazy/flagi może znajdować się tylko jeden stół do craftingu.
§3. Agresywne akcje
- 3.1. Wszelkie akcje agresywne gracz rozpoczyna na swoją odpowiedzialność i musi być świadomy ich konsekwencji oraz możliwości ich niepowodzenia. Wszelkie akcje agresywne jakie rozpoczyna gracz muszą być nagrywane.
- 3.2. Wymagamy od graczy dołożenia wszelkich starań, aby zaangażowali się oni w rozgrywkę w trybie Role-Play i unikali rozgrywki w stylu PVP lub samego grindu.
- 3.3. Musisz mieć fabularny powód Role-Play dla wszystkich decyzji i działań podejmowanych przez twoją postać.
- 3.4. Akcje rabunkowe są zwolnione z przestrzegania punktu 3.3. Jednakże nadmierne wykorzystywanie, będzie karane.
- 3.5. Zakaz szybkiego rabunku
- 3.6. Wszystkie wrogie działania i inicjacje, w tym wszelkie polecenia i żądania, muszą być jasne dla wszystkich zaangażowanych w danej akcji.
- 3.7. Strona atakująca musi brać pod uwagę, że ich ofiara może się obronić.
- 3.8. Agresorzy muszą dać ofiarom odpowiednią ilość czasu na odpowiedź na ich żądania przed wymierzeniem kary oraz upewnić się, że ofiara ich słyszy. Ofiara musi się niezwłocznie poddać (chyba że akcja daje przewagę ofierze – do czego konieczne jest nagranie).
- 3.9. Celowy brak odpowiedzi przez ofiarę będzie traktowany jako FailRP i karany.
- 3.10. Nie możesz wymagać od ofiary otwarcia drzwi do bazy lub obozowiska.
- 3.11. Podczas rabunku musisz pozostawić następujące przedmioty do przeżycia:
- Rozsądna ilość szmatek/bandaży
- Broń Biała
- Odzież niezbędna do przeżycia
- Rozsądna ilość jedzenia i picia
- Połowa gotówki
3.12. Jeżeli grupa/osoba okradnie gracza X to gracz X nabywa prawo zemsty w postaci KOID na tej grupie/osobie. Jeśli gracz X należy do zarejestrowanej grupy z potwierdzonymi członkami to cała grupa uzyskuje prawo zemsty KOID za gracza X. Jeżeli gracz X należy do grupy niezarejestrowanej to ów grupa może pomóc mu w ujęciu bandytów ale KOID może dokonać tylko gracz X. Jeżeli gracz X nie należy do żadnej grupy to może poprosić inną grupę/osobę o pomoc w zemście ale KOID nadal ma tylko gracz X.
- 3.13. Jeżeli gracz zdecyduje się na dokonanie zemsty i będzie ona skuteczna uznaje się konflikt za zakończony.
- 3.14. Zakładanie opasek innych grup / podszywanie się jest dozwolone lecz gracz robi to na swoją odpowiedzialność i w momencie gdy zostanie zdemaskowany, grupa lub osoba pod którą się podszywał uzyskuje prawo do przeprowadzenia na nim FCK lub trwałego okaleczenia bez pytania o zgodę w systemie ticketów.
- 3.15. Jeżeli chcesz wykonać CK / FCK musisz założyć ticket i uzyskać zgodę administracji.
Pojęcia
In Character (IC) – Czyli wszystko to co dotyczy twojej postaci a także całej gry i absolutnie nic poza nią.
Out of Character (OOC) – Wszystko co dotyczy świata poza gry.
Power Gaming (PG) – Wymuszenie na kimś akcji RP uniemożliwiając mu reakcje.
Metagaming (MG) – Wykorzystywanie informacji OOC w świecie IC.
Fail RP – Nieralistyczne, nielogiczne odegranie roli lub wyjście z niej.
Character Kill (CK) – Całkowite uśmiercenie postaci za zgodą administracji.
Force Character Kill (FCK) – zabicie postaci na prośbę innego gracza, np. przywódcy grupy.
Vehicle Deathmatch (VDM) – Celowe przejeżdżanie graczy.
KOS – Próba/zabójstwo gracza bez inicjacji.
KOID – Zabójstwo gracza po rozpoznaniu opaski gracza.
Raid – Włamywanie się do bazy innego gracza.
Baza – Miejsce zabezpieczone w 100% zabudową oraz Code Lockiem
Fabuła – nie jest równa historii postaci. Jest dyktowana przez wydarzenia na serwerze.
Poszanowanie życia – musisz szanować życie postaci cały czas podczas rozgrywki na serwerze.
Szybki Rabunek – Obrabowywanie graczy tylko ze względu na ich sprzęt w miejscu bądź okolicy podjęcia inicjacji oraz bez podjęcia ciekawej interakcji z graczem.
CL – Combat Log – Opuszczenie serwera w trakcie akcji RP w celu uniknięcia konsekwencji z jej wynikających. Dotyczy również opuszczania serwera podczas ataku AI ( zarażeni, zwierzęta, mutanty etc. )
Regulamin strefy Organic RP
1.UWAGA !!! W strefie „DeadZone” w której obowiązują zasady Organic RP gracz zawsze musi nagrywać swoją rozgrywkę ponieważ tickety bez nagrania nie będą rozpatrywane.
2.Wszystkie interakcje muszą mieć na uwadze społeczność. Upewnij się, że za każdym razem, gdy podejmujesz znaczącą akcję przeciwko grupie lub osobie, stoi za tym rozumowanie RP i są ku temu powody IC.
3.Definiujemy Znaczącą Akcję jako najazd, atak na bazę, atak na wydarzenie, zabicie gracza lub inne działania o podobnym charakterze. Utrzymuj swoje powody realistyczne, a swoje działania proporcjonalne, więc zamiast burzyć całą bazę, ponieważ właściciele cię okradli, spróbuj ich okraść, napaść na nich, aby odzyskać łupy lub coś z nimi wynegocjować.
4.Zachowaj rozsądek i pomyśl o przyjemności wszystkich z gry, a nie tylko swojej własnej. Upewnij się, że każdy gracz ma tyle samo szans na zabawę, ile miałeś ty.
Przykładowo strzelanie do każdego napotkanego gracza potraktowane będzie jako low RP oraz działanie na szkodę innych graczy. Możesz strzelić do kogoś bez inicjacji jeżeli na przykład masz pewność że to osoba która wcześniej Cię okradła.
Kolejny przykład – możesz strzelić do kogoś jeżeli ostrzegałeś wcześniej tą osobę, że Ty rządzisz w tym mieście i następnym razem użyjesz siły by bronić swojego miasta.
Przykład dobrego zachowania – widzisz osobę, którą ostrzegałeś kilka razy aby nie kręciła się na Twojej dzielnicy, bo następnym razem ją zastrzelisz. Zamiast od razu zabijać tą osobę strzel jej w nogę, zwiąż ją lub po prostu przegoń. Możesz oczywiście od razu ją zastrzelić ale miej na uwadze to by zapewnić drugiej stronie również przyjemność z rozgrywki.
5.Następujące zachowania antyspołecznościowe są źle widziane na MyStory DayZ i mogą być postrzegane jako łamanie zasady:
- Notoryczne nękanie innych graczy
- Nadmierna zabudowa terenu i wykorzystywanie błędów gry
- Tworzenie ultra silnych sojuszy i dominowanie innych graczy
- Przenoszenie konfliktów z IC do OOC
- Nieuzasadnione, złośliwe niszczenie mienia innych graczy
- Wykorzystywanie restartów serwera w celu uzyskania nieuczciwej przewagi
6.Jeśli kiedykolwiek kwestionujesz zachowanie innego gracza, możesz skontaktować się z drugą stroną lub otworzyć zgłoszenie. Podczas komunikowania się z innymi graczami w sytuacji OOC (Out-of-Character) zachowuj uprzejmość i grzeczność.
7.Szanuj innych graczy i wszystkie style gry, jakie oferuje DayZ, to, że nie podoba ci się ich gra fabularna, nie czyni jej mniej ważną niż Twoja. Chociaż nie chcemy ograniczać gry fabularnej IC, ta zasada nie będzie wymówką do ukrywania złośliwych zachowań i trollowania, które nie pasują do naszej społeczności.
8.Grupy muszą pamiętać o proporcjonalności i zdrowym rozsądku. Oczekujemy, że większe oddziały podzielą się i rozważą, w jaki sposób ich liczebność może wpływać na doświadczenia innych, zwłaszcza jeśli liczebność jest wykorzystywana do przyziemnych czynności, takich jak grabież lub wędrowanie.
9.Jeśli nie masz pewności, czy liczebność, którą stosujesz, jest proporcjonalna, zachęcamy do skontaktowania się z członkiem naszego zespołu w celu uzyskania porady lub informacji.
10.Grupy mogą zawierać dowolne sojusze lecz powinny kierować się powyższymi zasadami.
11.Duże grupy powinny dążyć do toczenia własnych bitew z innymi dużymi grupami, oczywiście współpraca może popchnąć historię do przodu. Jednakże wspólne napady dwóch dużych grup, zwłaszcza jeśli są powtarzalne, nie będą postrzegane tak samo jak dwie małe grupy łączące siły przeciwko większemu wspólnemu wrogowi.
12.Oczekujemy, że członkowie naszej społeczności, zwłaszcza naszych oficjalnych grup, będą wykazywać się powściągliwością i brać pod uwagę zabawę innych podczas swojego zachowania. Nadmierne złe zachowania na tym froncie będą podlegać karze.
13.Jeśli chodzi o „złośliwe zachowania”, zachęcamy tych, którzy uważają, że padli ofiarą przesadnych działań innych graczy, do przesłania zgłoszenia do naszego zespołu w celu zbadania sprawy.
14.Nie popełniaj samobójstwa ani nie daj się zabić celowo za pomocą elementów PvE lub PvP, aby powrócić do miejsca walki. Jeśli zdarzy ci się odrodzić w pobliżu walki, możesz do niej wrócić dopiero po 30 minutach.
W razie wątpliwości co do zasady lub konkretnej sytuacji, otwórz zgłoszenie, aby zapytać nasz zespół.
Zasady budowania Baz, raidowania oraz zasady dotyczące pojazdów
1.Poniższe zasady obowiązują zarówno w strefie RP jak i Organic RP.
2.”Bezpieczne Bazy” można budować tylko w mieście Baistan oraz w obszarze zaznaczonym na niebiesko, w pozostałych obszarach można budować „Bazy Wypadowe”:

3.Za wszystkie błędy związane ze złą zabudową oraz zabezpieczeniem swojej bazy odpowiada jej właściciel.
4.Płoty i platformy nie mogą swobodnie unosić się w powietrzu.
5.Budując bazę zwracaj uwagę na jej wygląd tak aby obiekty nie nachodziły na siebię, nie wystawały ze ścian czy dachów w sposób nierealistyczny.
6.Przez bazę rozumiemy zabudowane i zabezpieczone miejsce, obiekt, budynek w sposób uniemożliwiający normalne wejście przez osoby nieuprawnione.
7.Zakazuje się budowania baz w baza wojskowych, stacjach policji, pożarnych, obiektach militarnych oraz w odległości mniejszej niż 100m od baz wojskowych czy też obiektów militarnych.
8.Jeżeli gracz zabezpieczy bazę w sposób taki, że można się do niej dostać w sposób nie wykorzystujący błędów gry i immersyjny wtedy administracja nie ponosi odpowiedzialności ze straty które powstały w wyniku dostania się na teren takiej bazy osób nieupoważnionych.
9.Raidy na „Bezpieczne Bazy” w niebieskiej strefie dozwolone są tylko za zgodą administracji.
10. „Bazy Wypadowe” poza niebieska strefą mogą być raidowane bez zgody administracji lecz tylko w weekendy tj. sobota, niedziela w godzinach od 16:00 do 23:00.
11.Jeśli zauważymy bazę, która zaczyna wpływać na wydajność serwera, przekracza granice w korzystaniu z bram lub narusza jedną z naszych zasad dotyczących budynków wymienionych powyżej, otrzymasz 24-godzinne powiadomienie, aby dostosować bazę/budynek do zasad i tego, co uznamy za dopuszczalne. Jeśli nie zrobisz tego w tym czasie, dostosujemy bazę do zasad, nie zwrócimy pieniędzy za usunięte bramy, ściany, gwoździe ani inne zasoby. Jeśli nie masz pewności, czy Twoja baza/budynki nie będą łamać zasad, skontaktuj się z personelem za pośrednictwem naszego systemu zgłoszeń, przesyłając zdjęcia konstrukcji oraz współrzędne ich lokalizacji. Jeśli nie znajdziemy sposobu, aby skontaktować się z Tobą w rozsądnym terminie, sami dostosujemy Twoją bazę do zasad.
Pojazdy
1.Żaden gracz, grupa ani frakcja nie może mieć więcej niż 3 ZABLOKOWANYCH pojazdów w danym momencie.
2.Pojazdy powinny być używane jako środek do podróżowania po mapie, a nie jako dodatkowe miejsce do przechowywania w bazie.
3.Gracze nie powinni zdejmować opon z samochodów, aby uniemożliwić ich jazdę. Możesz usuwać części samochodów, ale wszystkie 4 opony powinny cały czas pozostawać w pojeździe.
4.Administracja nie ponosi odpowiedzialności za wypadki powstałe w wyniku zbyt szybkiej lub ryzykownej jazdy 🙂